Istenem! Megszólalt a barrém!

            Nyugi, nem kell megijedni, nem a fejemben hallok hangokat, a barré pedig nem egy misztikus szó a képzeletbeli barátra, hanem egy egyszerű (francokat egyszerű!!!) fogás a gitáron. Két hónapja gitározom, ezért nagyon büszke vagyok rá, hogy végre megszólal a barrém, fórumokon ugyanis azzal nyugtattak, hogy öt-hat hónap mire menni fog.

            "Minden hangszer hordoz magában néhány jellemző technikai megoldást, vagy valamilyen speciális kéztartást. Talán a legelső ilyen technika, amivel kezdőként meg kell küzdened, az a barré. (...)A barré az egyetlen, ami segít abban, hogy négy hangnál többet tudj lefogni. Sajnos a tanulók félelme jogos a barréval kapcsolatban (....) Az ujjakban és a csuklóban érzett fájdalom és a nem jól vagy egyáltalán nem megszólaló hangok végképp elkeserítik a lelkes próbálkozót." (gitartanfolyam.hu)

           Ma a Hotel California akkordjait próbáltam meg lefogni, de nem fűztem nagy reményeket hozzá, ugyanis két olyan akkord is van köztük ami barré fogást igényel (H moll és Fisz dúr), ez pedig egy kezdő számára szinte a lehetetlennel való dacolást jelenti, a mutatóujjban ugyanis az átlagembernél teljesen fejletlenek azok az izmok, amik ennek a fogásnak az elsajátításához kellenek, ezek csak sok gyakorlással fejlődnek ki (barrénál a mutatóujj mind a hat húrt lefogja egyszerre, keresztbe fektetve a húrokon, akusztikus gitárnál pedig komolyan meg kell szorítani, hogy minden húrt rendesen lenyomjon az ember különben nem fog megszólalni, vagy csak néhány húr szólal meg).  Rengetegszer próbáltam már tisztán megszólaltatni egy-egy barrés akkordot, de eddig nem igazán ment, most azonban örömmel jelentem megtörtént az áttörés:) Sikerült többször egymás után tisztán lefogni a H mollt is meg a Fisz dúrt is. Ez annyira felvillanyozott, hogy gyorsan visszamentem nagyiéknak segíteni hurkát tölteni (tudniillik onnan lógtam meg egy fél órára gitározni), és elhatároztam, hogy majd este még elkápráztatom magam néhányszor H mollal, Fisz dúrral, vagy, ha nagyon kalandvágyó leszek, akár az F dúrt is megpróbálom, ami azért nehezebb, mert az az első bundos barrés akkordok közé tartozik, az első bundnál pedig a legnehezebb barrét fogni.