Száguldás, Porche, szerelem...

           Nem vagyok egy nagy utazó, nem is ültem még százezer eurós kocsiban, viszont van némi tapasztalatom az autózás terén, amit ezennel ünnepélyesen közkinccsé tennék. Először is, aki nem vezetett még 1310-es Daciát, az most azonnal zárja be ezt az oldalt:))...

           Az 1310-es Daciáról annyit kell tudni, hogy erős, dinamikus, kiegyensúlyozott, baromi jól gyorsul, kényelmes és biztonságos - feltéve ha az ember épp most adta el érte 450-es Universal típusú, sajátkészítésű kabinnal ellátott traktorját. A kis 450-es után, mely akár a kissé futurisztikusnak tűnő 70km/h-ás álomsebességre is képes volt, a Dacia 1310 olyat tud, hogy nyulat fogsz: képes akár száztizzel repeszteni (mielőtt felszáll)...

          Volt szerencsém egy ilyen gyönyörűséget vezetni néhány évig, hadd meséljek néhány dacia tulajdonosok számára értékes tapasztalatomról.

           Első szabály: Ha az ember nem autószerelő, mindig legyen nála néhány autószerelő telefonszáma, és persze a mobilja, hogy bárhol érje is a lerobbanás, mindig legyen kit hívni. Nem árt a szerszámosláda sem, mert lehet, hogy az útszélén szitkozódva, a kerekeket rugdosva meglát bennünket valamelyik tapasztaltabb Dacia tulaj, aki megszereli a verdát ott helyben.

           Második szabály: Nem árt ha a legszükségesebb pótalkatrészek mindig nálunk vannak, sosem lehet tudni, melykre mikor lesz szükség. Mindig legyen nálunk motorolaj, hűtővíz és benzin. Az autóba mindig csak egy kicsit töltsünk ezekből mert úgy is kifolyik, elpárolog, kiverődik, stb.

          Ne kövessük el azt a banális hibát, hogy öltönyben beülünk egy ilyen autóba, hacsak nincs autószerelő öltönyünk raktáron, nehezen jön ki ugyanis az olajfolt egy méregdrága zakóból, és egy üzleti találkozón sem aratunk osztatlan sikert mondjuk egy bézs zakóval, melyenk a mandzsettája fokozatosan megy át feketébe...

         Ne felejtsük el a folyamatos testedzést, mert ez a román csúcstechnikával felszerelt autócsoda nem hagy bennünket elsatnyulni. hetente legalább egyszer meg kell majd tolni, úgyhogy lustábbaknak ajánlott mindig lejtős helyen hagyni kedvencüket, viszont soha ne felejtsenek el egy nagyobb követ, vagy fél téglát a kerék alá tenni, a kézifék ugyanis intelligens fékezésgátlóval van felszerelve, így néha magától kienged...

        Csak száraz ronggyal törölgessük le, ha kényeztetni akarjuk, a víztől ugyanis könnyen rozsdásodik. Jó autózást mindenkinek!